torsdag den 17. november 2011

Julekortkursus 4-8-9-10..


Det første kort er lavet efter Lam's (Lizettes) model hvor på vi skulle sværte og stemple baggrund, må indrømme at det af og til har givet mig hovedbrud når jeg ikke lige havde de materialer jeg skulle bruge, eller stempler og andet dims, men det er jeg jo ikke ene om.
Det næste er et pose kort, og da jeg ikke lige var i besiddelse af en fin ny brun pose, så var det heldigt at der lige var købt nyt brød, så jeg havde en knap så krøllet pose at lave kortet af - indeni er et ombuk med en lomme hvori man kan putte en tag i venstre side, og i højre side er en lomme mere hvori man kan lægge et ark karton skriveark, det er blevet fint med punchet kant.
Tilda kortet var også sjovt at lave som et lommekort, og med en stempel teknik som jeg desværre heller ikke havde en stempelpude som passede til, meningen var jo at man ikke skulle kunne se omridset af stemplet, men det skønne ved alle teknikkerne er at de er rimelig udfordrende og sjove, og det man ikke lige har på lageret nu, kan man jo anskaffe sig til senere benyttelse.
Ind imellem nåede jeg lige et par Pixi scrap tags, dem har jeg punchet ud med min meget lille runde punch og sværtet, og limet sammen på et lille stk. karton bagpå. Baggrunden på de her tags kan jeg godt lide at lave, nemlig med silkepapir som jeg limer på pap, og giver en gang gesso. Imens det er fugtigt krøller jeg papiret lidt og til sidst får det en gang gesso.

1 kommentar:

  1. Hey! Would you mind if I share your blog with my zynga group? There's a lot of people that I think would really enjoy your content. Please let me know. Thank you

    SvarSlet